Isännöinnille asetetaan uusia vaatimuksia, kun yritykset ja ihmiset siirtyvät laajalla rintamalla digitaalisiin palveluihin. Kehitys on nähtävissä koko yhteiskunnan tasolla. Lisäksi informaation ja dokumenttien määrä kasvaa jatkuvasti, ja niiden hallitsemiseen tarvitaan uusia välineitä.
Rutiinityöt vievät liikaa aikaa
- Isännöitsijän aikaa kuluu liikaa sähköposti- ja puhelinrumbaan.
- Varsinaiselle asiantuntijatyölle jää liian vähän aikaa.
Tietojen parempi löydettävyys
- Tietoja on vaikea löytää tuhansien sähköpostien joukosta.
- Tietojen etsimiseen kuluu rutiinitöiden ohella liikaa aikaa.
Asiakkaiden palveleminen
- Asiakastyytyväisyys ja -palvelu kärsivät rutiinitöiden vuoksi.
- Asiakkaat eivät ole tyytyväisiä palveluun, koska aikaa ei jää riittävästi taloyhtiön toimitusjohtaja- ja asiantuntijatöille.
Toiminnan tehokuuden lisääminen
- Kilpailijat siirtyvät digitaalisiin palveluihin ja tehostavat toimintaansa.
- Toiminnan tehostaminen mahdollistaa keskittymisen taloyhtiön kannalta kaikkein tärkeimpiin tehtäviin.
- Palveluiden digitalisointi mahdollistaa paremman asiakaspalvelun, kun rutiinitehtäviä automatisoidaan.
Miten digitaaliset palvelut helpottavat isännöintiä?
Taloyhtiön hallituksen jäsenet odottavat isännöitsijältä ensisijaisesti taloyhtiön toimitusjohtajana ja asiantuntijana toimimista. Digitaaliset palvelut helpottavat isännöintiä rutiinitöissä, jolloin aikaa jää enemmän asiakkaille. Parempi asiakaspalvelu lisää asiakastyytyväisyyttä. Samalla isännöinti tehostaa toimintaansa ja säästää kustannuksissa.
Lisäksi digitaalinen alusta mahdollistaa seuraavat asiat:
- Alustan käyttö tuo ketteryyttä ja nopeutta liiketoimintaan.
- Tietoturvalliset integraatiot kolmansien osapuolien kanssa.
- Tietojen joustava jakaminen alustan välityksellä.
- Alustan kustannustehokas käyttö.
- Alusta skaalautuu helposti tarpeiden mukaisesti.
- Tieto on alustalla ajan tasalla.
- Osapuolilla on sama tieto helposti saatavilla.
- Toiminnan läpinäkyvyys eri osapuolille.
Näin yksinkertaisesti kaikki toimii.
Rekisteröidy palveluun
Katso ohjeet ohjesivulta
Katso ohjevideo rekisteröitymisestä palveluun.
Hae tekijä 40000 yrityksen joukosta
Katso ohjeet ohjesivulta
Katso ohjevideo haun toiminnasta.
Tee tarjouspyyntö valmiilla pohjalla
Katso ohjeet ohjesivulta
Katso ohjevideo tarjouspyynnön luonnista.
Näe saapuneet tarjoukset ja vertaa niitä yhdessä paikassa
Katso ohjeet ohjesivulta
Katso ohjevideo tarjouksen hyväksymisestä.
Solmi sopimus sujuvasti
Katso ohjeet ohjesivulta
Katso ohjevideo sopimuksen allekirjoituksesta.

Blogin kirjoittaja
Juhani Hodju on ProHabitorin (Prohod Consulting Oy) perustaja ja yrittäjä. Juhani on pitkän linjan ATK-ammattilainen, projektipäällikkö, kauppatieteiden maisteri ja EMBA Aallosta. Kiinnostuksen kohteena ovat mm. innovatiiviset digitaaliset palvelut, mökkeily ja moottoripyörällä kruisailu.